Sidor

lördag 24 november 2012

Klänning till Edla

Kommer ni ihåg när jag skrev om den nya ottobre barn numret som kom ut för någon vecka sedan ??
Det bara sprudlade av idéer när jag läste den... Här kommer första plagget som är klart
Jersytyget är inhandlad på Ohlssonstyger i Linköping för nåt år sedan medan paljettyget tror jag är från Jofotex i Söderköping eller Tantbiten som fanns i Västervik. Men det var i alla fall bitar som var hemma och inte riktigt hade hittat något att bli än... Och det blev bara sååå rätt!!! I ordinarie beskrivning till mönstret hade de sytt kanterna på volangerna med rullfållssöm på overlock men jag tyckte det skulle bli för hårt i paljettyget så jag körde bara vanlig sicksack på symaskinen och det blev bra :) Och modellen som visar upp det lilaplagget tycker det är en underbar klänning. Och det viktigaste är ju att ha nöjda kunder ;) 
 

1 kommentar:

  1. Härlig klänning till fest! Bra jobbat. Nu vet inte mormor snart vad hon kan köpa till julklapp för barnen. Inte kläder i alla fall!

    SvaraRadera