Sidor

söndag 19 augusti 2012

Sömnad inför hösten...

Jag skrev i ett tidigare inlägg att denna vecka har symaskinen gått varm på kvällarna och lite alster har det hunnit att bli... Det började med att leta efter ett bra mönster och det hittade jag i senaste nr av OTTOBRE


Mönster 18 Little Lamb
En färgat blått tyg beställt från stoff och stil i våras. Biltyget är från syfestivalen.
Verktygstyget är från syfestivalen samt det en färgade.
Taxtyget kommer från Stoff och Stil. En färgade är samma som ovan.

Och till dottern har det blivit...
Mönstret till nattlinnet är egenritad. Där emot har jag kört med rullfållssömn i ärm- och kjolslutet med min overlock. Tyget med moln är köpt på syfestivalen medan det vita fanns i min stora skattkista :)

Mönster till denna köpte jag på Syfestivalen förra hösten (tror jag från Minirea som såldes av Neonabell) Har sytt "randigt-och-enfargat." Det övre mönstrade tyget är köpt i våras i Söderköping medan de båda röda tygerna på nedre bilden är från syfetivalen i våras (vintras för den var ju i februari).

1 kommentar:

  1. Härliga plagg för barnen att leka och busa i! Jättefina. Sömnad är ingen dum hobby. Underbara tyger! Heja på dig!

    SvaraRadera