Sidor

lördag 23 juni 2012

Pizzabullar

Gör en deg på:
2 msk olja
3 dl ljummet vatten
50 gr jäst
2 tsk salt
4 dl vetemjöl

(det går att halvera receptet om man vill men jag brukar tycka det är bättre att göra en stor sats och fylla frysen för framtida bruk)
Blanda allt i maskin och låt det gå ihop. Det ska vara lite kladdig deg.
Låt jäsa 30 min. Kavla ut till 2 rektanglar och gör fyllning efter smak. Jag vill ha det enkelt så till detta har jag bara tomatpuré (eller som i detta fall hade jag en skvätt passerad tomat i kylen som jag kryddade med lite svart peppar. På med skivad skinka. (Glömde dock osten denna gång, men det gick bra ändå)
Rulla ihop, skiva,pudra lite oregano över, in i ugnen och grädda i 225 i ca 12 min.
Perfekt att ha i frysen under sommaren när man bara kommer på att man vill cykla ner till stranden och vara en dag efter jobbet med barnen eller så...




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar